5 συμβουλές για την καλύτερη διαχείριση του χρόνου
Ο χρόνος είναι χρήμα. Αυτή είναι μια φράση που όλοι μας έχουμε ακούσει ή πει κάποια στιγμή στη ζωή μας, γιατί είναι μια απλή αλήθεια. Στο σημερινό γρήγορο κόσμο, ο χρόνος είναι το «κλειδί» της επιτυχίας. Γι’ αυτό, πρέπει να μάθουμε να διαχειριζόμαστε το χρόνο μας, με έναν τρόπο που θα εξισορροπεί την επαγγελματική και την προσωπική μας ζωή. Αν λοιπόν βλέπετε ότι αντιμετωπίζετε δυσκολία στην τήρηση των προθεσμιών σας, δοκιμάστε την παρακάτω τακτική. Ίσως σας βοηθήσει να επιτύχετε καλύτερη κατανομή του χρόνου.
1. Κάνετε ένα ημερήσιο πρόγραμμα
Κάνετε έναν πρόχειρο σχεδιασμό της ημέρας σας. Η καλύτερη στιγμή για να γίνει αυτό είναι το πρωί, όταν ξυπνάτε. Απλά δώστε στον εαυτό σας μερικά λεπτά και σκεφτείτε αυτά που σκοπεύετε να κάνετε εκείνη την ημέρα. Μπορεί να είναι δύσκολο στην αρχή, αλλά με τον καιρό θα γίνει μια πολύ βοηθητική συνήθεια. Το πρόγραμμα θα σας δώσει μια γενική εικόνα της ημέρας σας και έτσι αργότερα δεν θα βρεθείτε προ εκπλήξεως για κάτι που ξεχάσατε.
2. Μάθετε να λέτε «όχι»
Τις περισσότερες φορές δεν είναι δυνατόν να αρνηθούμε να κάνουμε κάποιες από τις δουλειές που μας ανατίθενται. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πάντα θα κάνουμε όλα όσα μας φορτώνουν. Εξηγήστε στους προϊσταμένους σας -χωρίς να είστε εκνευρισμένοι ή αγενείς- ποιες είναι οι τρέχουσες δεσμεύσεις σας και βάλτε κάποια όρια. Διαφορετικά, το να φορτώνεστε όλες τις αγγαρείες μπορεί να γίνει μια συνήθεια που θα αποδειχθεί επιζήμια για την καριέρα σας.
3. Βάλτε στόχο να τελειώσετε πριν το deadline
Φτιάξτε ένα δικό σας πρόγραμμα στο οποίο η προθεσμία για να τελειώσετε την εργασία σας να λήγει πριν από την επίσημη προθεσμία που σας έχει δοθεί. Προσπαθήστε να ολοκληρώσετε τον στόχο σας όσο πιο γρήγορα μπορείτε. Ποτέ δεν ξέρετε τι μπορεί να προκύψει που θα σας καθυστερήσει.
4. Μάθετε να δίνετε προτεραιότητες
Σκεφθείτε τον χρόνο που θα σας πάρει μια δουλειά, ποια είναι η προθεσμία της, πόσο σημαντική είναι και δώστε της προτεραιότητα. Ασχοληθείτε με αυτά που έχουν μικρότερο deadline, πριν πάτε σε εκείνα που έχουν μεγαλύτερο. Παρομοίως, τελειώστε με αυτά που είναι πιο εύκολα, για να αφοσιωθείτε μετά σε όσα είναι πιο δύσκολα. Όταν μάλιστα τελειώσετε τα πολλά μικρά και εύκολα που έχουν μαζευτεί, θα αισθανθείτε καλύτερα.
5. Μειώστε αυτά που σας «τρώνε» χρόνο
Σκεφτείτε τα πράγματα που σας κάνουν να σπαταλάτε τον χρόνο σας. Ποια είναι αυτά; το Facebook; το Twitter; το email; Σταματήστε να τα ελέγχετε τόσο συχνά. Ένας καλός τρόπος για να βοηθηθείτε σε αυτό είναι να τα απομακρύνετε από τους «σελιδοδείκτες» σας για εύκολη πρόσβαση και να τα αντικαταστήσετε με sites σημαντικά για την εργασία σας. Θα δείτε ότι έτσι θα κερδίσετε χρόνο και αυτό με τη σειρά του θα συμβάλει στην αύξηση της αποδοτικότητας της εργασίας σας.
Άρθρο: Μία Κόλλια
Το διαβάσαμε εδώ