Συγκεκριμένα, σε πρόσφατη έρευνα του Kaspersky Lab, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων δήλωσε πως, ενώ δημιούργησαν προφίλ στα social networks με θετικές προσδοκίες και σκοπούς, δηλαδή να κρατηθούν σε επαφή με φίλους και να μοιραστούν μαζί τους τις καλύτερες στιγμές τους, τελικά τα συναισθήματά τους κατά την χρήση τους, δείχνουν το αντίθετο.

Το 42% των συμμετεχόντων δήλωσε πως νιώθει ζήλια όταν βλέπει αναρτήσεις φίλων να συγκεντρώνουν περισσότερα likes από τα δικά τους. Οι περισσότεροι δήλωσαν επίσης ότι αισθάνονται άσχημα ή αναστατωμένοι όταν δεν έχουν οι αναρτήσεις τους την επιτυχία που περίμεναν, με αποτέλεσμα ένας στους δέκα χρήστες να ποστάρει ψευδείς αναρτήσεις, ώστε να «νικήσει» στο… κυνήγι των likes. 

Ο βασικός λόγος που κάποιος ενοχλείται κατά την χρήση των social media παραμένει ο καταιγισμός διαφημίσεων, αλλά η συγκεκριμένη μελέτη έδειξε ότι τελικά υπάρχουν βαθύτερες αιτίες που ο αρνητικός αντίκτυπος της χρήσης τους υπερκαλύπτει τον θετικό. Το 59% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι έχουν νιώσει πολύ δυσάρεστα επειδή είδαν αναρτήσεις φίλων τους με φωτογραφίες από πάρτι ή εξόδους στις οποίες οι ίδιοι δεν προσκλήθηκαν, ενώ το 45% δηλώνουν ενοχλημένοι από τις φωτογραφίες φίλων τους από διακοπές, καθώς αισθάνονται ότι οι ίδιοι απολαμβάνουν λιγότερο τη ζωή. 

Επιπλέον, το 37% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι κοιτάζουν παλαιότερα ποστ στο ίδιο τους το προφίλ και απογοητεύονται γιατί θεωρούν πως το παρόν τους είναι χειρότερο από το παρελθόν τους. 

Μάλιστα, σε παλαιότερη έρευνα του ίδιου ερευνητικού οργανισμού, το περίπου 3 στους 4 χρήστες social media δήλωσαν ότι έχουν σκεφτεί να εγκαταλείψουν εντελώς τον λογαριασμό τους σε αυτά. 

 


  Το διαβάσαμε εδώ